Aan de hand van de rollen van de MLI’er zijn innovatie- en veranderingsprocessen omschreven. Hierdoor is de behoefte gekoppeld aan de specifieke rol die de MLI’er bekleedt. Deze benadering is dus niet op grond van onderwijstrends of onderwijskundige theorieën, maar gericht op de processen waar een MLI’er in zijn/ haar werk mee te maken heeft.
Mededelingen, denk hierbij aan:
- Informatie vanuit het platform
- Mededelingen die vanuit deelnemers gedeeld moeten worden met alle leden
Teacher Leader, denk hierbij aan onderwerpen zoals:
- Leerinterventies ontwerpen
- Leercultuur bevorderen
- Stakeholders betrekken
- Visie ontwikkelen
Praktijkgericht onderzoeken, denk hierbij aan onderwerpen zoals:
- Vraagstukken onderzoeken
- Methodisch onderzoeken
- Samenwerken
Praktijkgericht ontwerpen, denk hierbij aan onderwerpen zoals:
- CO-creëren/ Samenwerken
- Ontwerpbenaderingen
De lerende professional, denk hierbij aan onderwerpen zoals:
- Sturing eigen ontwikkeling/ Onderzoekende houding
- Coaching, intervisie, collegiale visitatie of vind je buddy
- Persoonlijke ontwikkeling
Het beroepenveld, denk hierbij aan onderwerpen zoals:
- Vertaalslag van de opleiding naar de praktijk
- Het hybride docentschap
- Vacatures/ vacaturebuddy